Sunday 5 August 2012

RASAMU RASAKU

Kau di sana...
Hadir bersama
Di alam yang serupa
Tapi lain ketika..
Melaut kata-katamu
Bagai monsun yang melanda
Mencurah tiba-tiba
Cuba mengetuk jendelaku

Adakala kau bertiup sepoi
Lainnya kau menderu bersama angin badai
Menembak ruang hatiku yang merah
Tanyamu aku kenapa

Soalmu kujawab dengan soalan
Apa mahumu?
Jawabmu tiada apa-apa...
Mengapa kau begitu
Sukamu menerbak hatiku yang masih sembab
Hapuslah airmata katamu
Sedang yang terluka adalah setia
Bukan aku...

Aku adalah kekasih
Yang cintanya melaut
Terbuka untuk dilukai
Aku bagai orang yang nanar
Telah hilang rasa
Telah tidak peduli
Padamu yang meneka dalam kesamaran

Dalam kelamnya pagi yang menemani
Berbaloikah masamu
Sekian lama...
Kerana aku tak punya waktu untuk permainanmu

Tak pernah ku peduli
Yang ku tahu hanya hatiku
Setiap masaku
Menguatkan kuda-kuda semangat juang


1/5/2012

No comments:

Post a Comment