Wednesday 6 February 2013

CORETAN BUAT SEORANG SAHABAT 2



Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Buat sahabat hatiku, seorang wanita yang lembut hatinya.

Ini adalah kali kedua, aku melakarkan secebis rasa hatiku buat tatapanmu. Itupun andainya kamu masih sudi menjenguk blogku yang serba kekurangan ini.
Benarlah kata bijak pandai sekali hati tercoret rasa cinta, inilah yang aku lalui saat ini sahabatku.

Bukanlah bermakna aku tidak dapat menumpukan perhatianku pada urusan kerja dan keluarga... tapi ada masa dan ketika tertentu, aku masih teringatkanmu. Ada kalanya di kala bersarapan bersama puteriku, ruangan kecil di mindaku masih mengingatimu, mengenang manisnya persahabatan kita dahulu yang segar bugar.
Tapi apalah dayaku sahabat, di kala kamu memilih untuk menyendiri. Biarpun kesunyian hati yang kau tinggalkan padaku tetap kuterima apa adanya dengan rela hati.

TAPI... kini aku juga mula belajar sabar, terus mendoakan kesejahteraanmu. Biarpun kau memilih untuk menyepikan diri. Aku sebagai seorang sahabatmu hanya mampu mendoakanmu dari kejauhan ini.

Terpaksa kutahan kepedihan hatiku merindukan perbualan dan senda gurau kita dahulu. Sahabatku memori indah itu tetap akan kusimpan mengharum di sudut hatiku ini.

Sahabatku, semoga kau sentiasa di dalam rahmat-NYA dan aku amat bersyukur walaupun kau tak meluangkan masa seperti dahulu lagi namun...

Alhamdulillah terima kasih ya Allah, kerana ENGKAU telah bukakan pintu hatinya untuk berhubung kembali walau hanya dengan ucapan salam yang ringkas.

Kebetulan ketika itu hari lahirku, malah ianya pula kebetulan hari yang sibuk untukku..

Permulaan yang baik..

L : Salam nor...:)
N : wa alaikumussalam H*** :)
      apa khabar?
L : Alhamdulillah.. nor macam mana..?  :)
N : Alhamdulillah.. rindu H***.. <3 br="">L : Rindu kat nor juga...:)
N : nor kat luar ni. Ambil anak-anak bos dari school
L : jadi driver.. tukar kerja ye...:)
N : hehe multi tasking...
      whenever is needed...;)
L : sure bos sayang...:)
N : tak tau la.. hehe td hantar balik rumah..

      ni baru sampai Sri Hartamas semula.. anak yg lagi seorang ada drum class..:D
L : nor  tak nak pembantu..?  :)
N : hehe x busy selalu dear..
       sesekali je macam ni...:)


... sekurang-kurangnya kita masih boleh berbual. Berbual hal lain yang tiada kena mengena tentang hal yang lalu. Jika itu menyenangkan untuk kita. Alhamdulillah.

Aku cuma mahu kamu tenang, berbahagia, tak kiralah siapa pun yang kamu pilih sebagai imammu. Hanya mahu kamu bahagia saja sahabatku.
Berbahagialah sahabatku walaupun aku tak tahu hakikat keadaanmu. Aku cuma tahu kau di situ. Ya Allah Ya Rahman kurniakan kami ini kekuatan walau apa pun dugaan yang mendatang. Ketahuilah dalam hatiku ini selalu aku mengharapkan semoga kasih sayang dan cinta kita hingga ke Syurga-NYA. Aamiin.



Salam sayang dari sahabatmu
dan aku tetap di sini selalu.. Insya Allah
Rinduku mengharum selalu...:)
Norlidar

No comments:

Post a Comment