Wednesday 12 December 2012

SEBELUM HALAL BAGIKU


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh





Sebelum engkau halal bagiku...
Aku tak pernah mengharapkan apa-apa darimu
kerana aku tahu bahawa dirimu belum tentu jadi milikku...

Sebelum engkau halal bagiku...
aku tak pernah menyatakan cinta padamu
kerana aku hanya akan mengungkapkan rasa cintaku pada Sang Maha Pemberi Cinta..

Sebelum engkau halal bagiku...
aku tak pernah ingin menyentuhmu
kerana aku hanya akan menyentuh yg HALAL untukku..
Antara jarak kau dan aku yang belum HALAL ada api yang bernyala-nyala...

Sebelum engkau halal bagiku...
usahlah kau berangan aku akan merayu...
kerana aku hanya akan merayu pendamping hidupku kelak..

Sebelum engkau halal bagiku...
mungkin aku hanya diam membisu seribu bahasa
tahukah kamu apa yang aku lakukan?

Sebenarnya aku sedang ISTIQOMAH memohon petunjuk-NYA disujud sepertiga malamku...
jika memang kita berjodoh agar didekatkan dengan jalan-NYA

Sebelum engkau halal bagiku...
mungkin aku banyak menyendiri...
tahukah kamu apa yg aku lakukan.?
Sebenarnya aku sedang melihat KESABARANMU
sejauh mana rasa keikhlasanmu menerima semua ini...





Sebelum engkau halal bagiku...
aku tak akan menggodamu
kerana aku tak ingin menimbulkan HARAPAN dan ANGAN di benakmu
jika suratan takdir-NYA berkata.. lain yang akan kau temui hanyalah penderitaan di hati
untuk itu mengertilah akan sikapku, aku tak ingin menodai hatimu...

Sebelum engkau halal bagiku...
aku hanya menitipkan doa di setiap sujudku
jika memang kita ditakdirkan untuk membina mahligai kehidupan yang SAKINAH, MAWADDAH WA RAHMAH pasti akan bersama dengan jalan-NYA yang indah...

Aamiin ya Rabbal'alamin


No comments:

Post a Comment