Saturday 12 May 2012

HATI HANISAH (episod 2)


Fatiha dan Hanisah pun terus keluar dari kelas mereka ke kelas pertukaran Bahasa Inggeris seperti selalu. Seiringan juga ada sekumpulan pelajar lelaki dari kelas bersebelahan berjalan sebaris dengan mereka sambil berbual-bual.


Zahari, Ramli dan Rasyid yang sedang berjalan bersaing-saingan adalah rakan sekelas English mereka. Apabila Rasyid telah betul-betul berada kehadapan sedikit dari Hanis, Rasyid dengan gaya selambanya menoleh ke belakang untuk melihat wajah Hanis.


Harap-harap tiada siapa yang perasankan tindakannya tu. Hanis terasa tak menentu seketika.. serba-salah jadinya.


Tiba-tiba, Razak yang meluru entah dari mana, berlari dan berhenti di antara Hanis dan Rasyid berdiri. Razak tersenyum lebar sambil mengenyitkan matanya ke arah mereka berdua.




“Ahaaaa. Ehem ehem”, Razak sempat mengusik mereka berdua.




Seolah-olah telah terhidu sesuatu hasil dari situasi berpandangan di antara Hanisah dan Rasyid berdua. Hanis yang telahpun tersipu malu terus bergegas mendapatkan Fatiha yang telah hampir sampai ke muka pintu kelas 4A1.




Bersambung…

   Cerita ini hanyalah rekaan penulis semata-mata, tiada kena mengena dengan sesiapa pun di alam maya atau nyata. Jika ada persamaan sama ada nama watak atau apa saja adalah cuma kebetulan sahaja. Harap maaf

No comments:

Post a Comment