Sunday 13 May 2012

HATI HANISAH (Episod 3)


Setelah mereka duduk di bangku masing-masing dan Hanis berpura-pura tidak memandang bila Rasyid dan kawan-kawannya lalu di hadapan dan Rasyid tersenyum lebar ke arahnya sekali lagi.

Hanisah dengan pantas menoleh ke belakangnya tapi yang dilihat hanya Zaman yang sedang tunduk sibuk menyiapkan kerja sekolah yang patut dihantar kepada teacher Miss Lim sebentar lagi.

Hanisah beristighfar di dalam hatinya beberapa kali. Tergodakah hati ini melihat senyumannya? bisik hati kecilnya..

“Ah, mustahil si Rasyid ni senyum kat aku”, bisiknya dalam hati sendirian buat kesekian kalinya.

“Hanis! Eh aku tengah cakap dengan kau la ni.” kata Fatiha menguatkan suaranya.

“Ha aa  apa, apa dia Tiha?” gagap Hanis menjawabnya. Hanisah cuba menutup keresahan hatinya yang sekarang ini ligat seperti keretapi ekspress.

“Hmmm apa jadi dengan kawan aku yang sorang ni ya, cik Hanisah ooi” Fatiha memandang mata Hanis untuk mencari kepastian sambil merenung Hanisah yang duduk bersebalahan dengannya.

“Eh tak… tak de apa-apa la. Cuma sedang terfikir agaknya hari  ni teacher minta kita buat latihan vocab lagi tak macam minggu lepas? Hanisah mencuba nak cover balik.

Eee seramlah.” Tambah Hanis yang sememangnya berdebar-debar hatinya tetapi kerana hal yang lain.


Bersambung…


   Cerita ini hanyalah rekaan penulis semata-mata, tiada kena mengena dengan sesiapa pun di alam maya atau nyata. Jika ada persamaan sama ada nama watak atau apa saja adalah cuma kebetulan sahaja. Harap maaf



No comments:

Post a Comment