Friday 11 May 2012

Lagu Cintaku

Assalamualaikum Monolog Rasa Hatiku
Semalaman ku ketiduran selepas bersepahan letihnya jasadku.
Tanpa mengintai rasa untukku catatkan di sudut hatimu


Wahai Cinta,
Tiap kali sendirian denganMU
Membulatkan segala pengharapan yang bertaburan
Yang tersisa dari kotornya kehidupan di luar sana
Debu-debu kota fitnah, kepuraan, niaga dan politiknya ketamakan

Wahai Cinta
Aku di sini sentiasa mencintai
Tanpa lelah dan tanpa patah semangat
Biar kadang bahuku terasa seperti mahu terkoyak
Biar hatiku adakalanya
Bagai retak seribu

Ohhh Cinta
Mengapa ini yang kurasa
Mengapa mesti kali ini?
Aku yang harus terus melangkahkan terus kakiku ini
Hatiku ini
Berbalam-balam rasanya

Ohhh Cinta
Kemana perginya
Diriku yang kuat semangat itu
Mungkinkah aku amat keletihan
Dalam penantian
Yang adakalanya amat memeritkan perasaan

Ohhh Cinta
Damaikanlah hatiku
Tenangkanlah jiwaku
hanya CintaMU yang amatku rindu
Tak peduliku
Tentang Cinta yang lain
Yang HANYA penuh dengan AKU, AKU dan AKU

Wahai Cinta
Sendirian dalam pelukan kasihMU
Menjadikan aku seorang insan
Yang merasakan dirinya selalu tak mampu
Yang tak berdaya, adalah aku
Dalam apa jua situasi
Hanya mengharap belas kasihMU

Wahai Cinta
Kurniakan hamba
ketabahan
kesabaran
walau apa kurasa
walau apa ku kata
Aku Cinta kepadaMU

Sahaja aku ini
hamba yang tak sedar diri
hanya tahu meminta
tanpa memberi
Cinta, cinta, cintaMU
cinta!
ooh cinta hatiku






No comments:

Post a Comment